Områdeleder til botilbud, beskæftigelsestilbud og bostøtte i Område Ørsted, Auning og Allingåbro

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du ledelseserfaring inden for det specialiserede voksenområde? Brænder du for at udvikle og give borgere med fysisk og psykisk funktionsnedsættelse en hverdag med liv, glæde og fællesskab? Har du stærke kompetencer inden for økonomistyring og faglig udvikling, og kan du sikre effektiv udnyttelse af ressourcerne? Så har vi en særdeles spændende stilling til dig. 

Socialområdet i Norddjurs Kommune søger en ambitiøs og dedikeret områdeleder til Område Ørsted, Auning og Allingåbro.  Tiltrædelse pr. 1. februar 2024 eller snarest muligt. 

I Norddjurs Kommune kaldes en leder af et område ”aftaleholder”, hvorfor denne stillingsbetegnelse anvendes i det følgende. 

Om os

Område Ørsted, Auning og Allingåbro er en dynamisk og levende organisation, som omfatter bo- og beskæftigelsestilbud og bostøtte for voksne borgere med nedsat fysisk og psykisk funktionsevne. Området har et samlet budget på 38 mio. kr. Vores afdelinger er:

  • Botilbuddene Kærvang og Skovvang i Ørsted
  • Bofællesskaberne på Banesvinget i Auning
  • Bofællesskaberne Broagervej og Stadionparken i Allingåbro
  • AC Auning og Haveholdet på Gl. Estrup
  • AC Ørsted 
  • Bostøtten i Auning og Allingåbro

Medarbejdergruppen består af pædagogisk, sundhedsfagligt, administrativt og praktisk personale. Selvom vi løser forskellige opgaver i relation til forskellige borgergrupper, er der et godt kollegialt fællesskab på tværs af organisationen. Vi arbejder med udviklingen af vores faglighed og er stolte af vores faglige fundament, som bygger på Low Arousal (LA2), neuropædagogik/ neuropsykologi og et anerkendende menneskesyn. I vores arbejde med borgerne er struktur, glæde og fællesskab vigtige nøgleord. Vi har fokus på, at borgerne inddrages aktivt, oplever medansvar for eget og andres gode hverdagsliv og at alle er en del af fællesskabet. Vi har også et tæt samarbejde med borgernes pårørende og netværk, som støtter op om borgernes hverdag og aktiviteterne i tilbuddene.  

Om stillingen

Som aftaleholder har du det overordnede ansvar for hele Område Ørsted, Auning og Allingåbro. Du bliver leder for ca. 100 medarbejdere og tre afdelingsledere. Ledelsesteamet er nyt, men der er opbygget et godt og tæt samarbejde, hvor hver afdelingsleder - foruden at have det personalemæssige ansvar for bestemte afdelinger - også varetager ledelsesopgaver på tværs af området. 

Som aftaleholder står du i spidsen for, at borgerne kan leve et godt hverdagsliv sammen med de mennesker, der er omkring dem. Det er også dig, der sikrer, at medarbejderne trives, udvikles og bruger deres faglighed til at skabe det bedste hverdagsliv for - og sammen med - borgerne. Aktuelt er det samlede Område Ørsted, Auning og Allingåbro i gang med en spændende udviklingsproces med fokus på arbejdskulturen, det fælles arbejdsmiljø og kompetenceudvikling. Formålet er at udvikle den faglige kvalitet, højne arbejdsglæden og derigennem bidrage til øget kvalitet for borgerne. I processen arbejdes der ud fra Etikos’ praktiske etik, som er styrende for dialogen og samarbejdet. Læs mere om Etikos’ tilgang og metode her.

Arbejdet med kulturen og fagligheden skal videreføres i de kommende år. Derfor er vigtigt, at du som leder har lyst til at fortsætte udviklingen inden for de rammer og spor, der er lagt. 

Som aftaleholder bliver du en del af et fagligt stærkt socialområde og vil indgå i vores velfungerende ledergruppe, som består af Socialchefen og 5 aftaleholdere. Vi betragter ledelse som en holdsport og mødes hver 14. dag om fælles drifts- og udviklingsopgaver. Derudover er der et velfungerende samarbejde i den brede ledelsesgruppe bestående af aftaleholdere og afdelingsledere. 

Du kan se det samlede organisationsdiagram for Socialområdet her.

Der er udarbejdet en fælles, langsigtet strategi for Socialområdet, som sætter retning for vores arbejde i de næste 3-5 år. Strategien har fokus på borgerperspektivet og borgerinvolvering, en styrkelse af vores faglige og organisatoriske fundament, et øget fokus på midlertidighed i støtten og en tilpasning af vores samarbejde og tilbudsvifte til nye opgaver og målgrupper. Strategien afventer i øjeblikket politisk behandling. Du kan se et udkast til strategien her (dagsordenens pkt. 4).

Derudover er vi – ligesom mange af landets øvrige kommuner - optagede af at finde bæredygtige løsninger på de budgetmæssige udfordringer, som præger det specialiserede voksenområde. Arbejdet indebærer både faglig udvikling og tilpasninger til en anden ramme. Det er vigtigt, at du har mod på og lyst til at indgå positivt i dette arbejde. 

Dine ledelsesopgaver bliver blandt andet:
  • at bidrage til høj faglig og borgeroplevet kvalitet gennem arbejdet med faglig ledelse
  • at bidrage til udvikling af tilbud og arbejdsgange med fokus på kerneopgaven
  • at styre økonomien og driften af området
  • at styrke indsatsen for rekruttering, fastholdelse og kompetenceudvikling
  • at understøtte arbejdet med dokumentation og målstyring
  • at udvikle og udbygge samarbejdet internt og på tværs, herunder samarbejdet i MED-systemet, i pårørenderådet og i tværgående udviklingsprocesser
  • at bidrage til den overordnede strategiske udvikling af Socialområdet og Norddjurs Kommune
  • at understøtte arbejdet med Norddjurs Kommunes værdier (tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab) og implementering af den fælles, langsigtede strategi på Socialområdet
Vi forestiller os, at du har følgende kvalifikationer: 
  • du har en relevant faglig baggrund, ledererfaring og lederuddannelse - eller er parat til at tage en lederuddannelse
  • du har erfaring med arbejdet i en politisk styret organisation
  • du har indgående kendskab til specialiserede voksensocialområde og den kompleksitet, som præger opgaveløsningen her
  • du har stærke kompetencer inden for økonomistyring og kan sikre effektiv udnyttelse af ressourcerne
  • du ser styrke i forskellighed og formår at bringe mennesker med forskellige (faglige) baggrunde sammen i den fælles opgaveløsning
  • du har en lyttende, nærværende og inspirerende ledelsesstil og kan være tydelig, når det kræves 
  • du er relationelt stærk og en leder, som medarbejderne mærker
  • du har en balanceret tilgang til arbejdet med udvikling og drift og sikrer medarbejderne nødvendig arbejdsro til at følge projekter til dørs
  • du kan reflektere over og udvikle din egen ledelsespraksis
  • du vægter og understøtter samarbejdet på tværs af niveauer, forvaltninger og afdelinger, herunder samarbejdet med borgerne og deres pårørende 

Praktisk information

Ansøgningsfrist den 6. december 2023

Første samtale afholdes den 13. december 2023

Anden samtale afholdes den 20. december 2023

Kandidater, som går videre til 2. samtale, vil for inden skulle gennemgå en test. Testen gennemføres af Komponent og skal udfyldes den 13. december 2023. Kandidaterne vil få en feedback på testen fra Komponent den 19. december 2023.

Løn og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst og vil afhænge af kvalifikationer og erfaring. 

Du er velkommen til at kontakte Socialchef Marie-Louise Eskerod Ifversen på tlf. 21 56 83 19 for yderligere oplysninger om stillingen. 

 

Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden. 

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her: 

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Kommune, Sygehusvej 27 B, 8950 Ørsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5939785

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet